maanantai 21. lokakuuta 2013


... Ja huomenna ois lähtö Edinburghiin! Vitsi, mä just tulin kotiin töistä, ja mulla ois huomenna matematiikan koe ja en oo pakannut mun rinkkaan ainuttakaan tavaraa! johan taas kaikki viime tippaan :D Mä tossa samalla ostin huomiselle juna matkalle ja yölliselle lentokentälle ruokaa, että selviydytään koko yö enne aamiaista Frankfurtissa. Viinirypäleitä, omppuja, mandariineja, tummaa suklaata ja Inkku leipoi meille pizzahyrriä, nam nam! Juna tosiaan lähtee vasta puoli kahdeksan maissa huomen illalla, että koulusta tultua ehdin vielä käydä lenkillä ennen seuraavan viikon mässäilyä uusine herkkuine ja ruokine :D Hesassa ollaan puolen yön jälkeen ja siitä seuraakin kuuden tunnin odotus lentokentällä ennen meidän lähtöä. Jännää!
Mä oon tosiaan tässä yrittänyt pari päivää elää ns. 'paremmalla ruualla' kröhm, ei mitään kauheita määriä karkkeja yms. Olo on tosi jees ja ei mahaa turvota :D mulla reagoi keho heti sokeriin, varsinkin jos oon saanut yliannostuksen. Oon popsinu vihanneksia ja hedelmiä sitäkin enemmän taas vaihteeksi, jes! Mä tosiaan syön kuin norsu, ihan oikeata ruokaa. Mulla on koko ajan nälkä, haha :D parin tunnin jälkeen mun maha kurnii jo ihan täysillä. Tällaselta näyttää mun tasapainoteltu päivän ruokalista:
 
Aamupala - 2 isoa kourallista fitnessmuroja, rasvatonta maitoa ja 1dl erinlaisia marjoja. Iso kuppi kahvia maidolla - TAI - Lautasellinen maitoon keitettyä puuroa, 1dl marjoja + puolikas banaani
Lounas Koulussa - mitä nyt sattuu olemaan, puolet lautasella salaattia, jos perunoita, skippaan ne (en pidä perunasta keitettynä, hyi)
Iltapäivän välipala - Hedelmä, smoothie tai rahkaa, ruisleipää yms!
Illallinen - Keitto jos lounas on ollut ns. 'kiinteää ruokaa' esm. Puuro (<3) tai muu keitto, siihen vihanneksia, kurkkua,paprikaa yms. Muuten esm. Tumma makarooni, riisi, raejuusto, kana,kala.
Iltapala - jugurttia, mysliä, hedelmiä
Vettä mä juon pitkin päivää!
 
Mulle on tärkeintä monipuolisuus: mä yritän vaihdella mitä syön, esm. erinlaisia kasviksia ja hedelmiä (etten aina mussuta banaaneja tai omppuja ainoastaan). Tää ruokapuoli on mulle tosi tärkeä, siis sillain että tiedän että syön mahdollisimman monipuolisesti, ei sillä niinkään väliä että mitä, vaan sitä että kaikkea. Eipähän kyllästy tiettyihin ruokiin ihan heti. Esimerkiksi mä en syö enään ollenkaan melkein perunaa, ainoastaan ranskalaisten ja keittojen muodossa :D
Nojuu, meikä rupee laittelemaan kamoja kassiin ja nukkumaan. Peukut pystyyn matematiikankoekeeseen. Nati nati!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti